Пріоритетні напрями діяльності бібліотеки .
На сьогодні бібліотека, реалізуючі концепцію інформатизації суспільства, тобто зберігаючи, обробляючи, поширюючи інформацію, займає ключову позицію серед постачальників інформаційних послуг.
Але погляд на бібліотеку тільки з точки зору інформаційних функцій є однобокими. Бібліотека повинна зберігати соціальну і культурну пам'ять, що міститься в матеріальному предметі –книзі, розвивати у користувачів потребу в ній. Тому бібліотека це центр інформаційного комфорту та духовного розвитку. Книга як матеріальний об’єкт не має естетичного замінника. Комп’ютерну революцію не зупинити, однак і паперових книг читається все більше і більше.
Сьогодення вимагає від бібліотеки наповнення її роботи новим
змістом, відокремлює нові напрямки функціонування:
• підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної,
пізнавальної, інтелектуальної функцій;
• формування особистості з високим рівнем громадянської свідомості,
належними нормами поведінки;
• забезпечення реалізації таких принципів функціонування бібліотеки, як
пріоритет читацьких інтересів, їх вивчення та задоволення відповідно до
можливостей бібліотеки; формування в учнів стійкої потреби у книжці, вміння вільно орієнтуватись в комплексі джерел інформації;
• підвищення бібліотечної культури засобами системи бібліотечно-
бібліографічних занять, проведення днів та тижнів бібліотеки, оновлення змісту, форм і методів індивідуальної та масової роботи з читачами;
• координація роботи бібліотеки з учнями, викладачами, майстрами,
вихователями щодо популяризації книги, у задоволенні інформаційних потреб читачів;
• систематична робота із збереження, поповнення та розширення
книжкового фонду за допомогою краєзнавчих матеріалів, літературних доробок місцевих авторів, засобами проведення доброчинних акцій «Подаруй бібліотеці книгу», «Підтримай бібліотеку свого навчального закладу» тощо;
• зміцнення матеріальної бази бібліотеки, оснащення її аудіо та
відеоапаратурою, телевізором, ксероксом, комп’ютером.
Бібліотека розвиває творчі здібності, таланти, пізнавальні
інтереси й сприяє успішному засвоєнню навчальних програм учнями,
підвищенню методичної та педагогічної майстерності педпрацівників через
відповідні технології інформаційної та масової роботи.
Інформаційна функція бібліотеки реалізується через:
- виставки нових надходжень;
- інформаційні огляди (новини регіону, з життя села, сьогодення Держави та ін..);
- картотеки індивідуальної інформації;
- тижні бібліографії (Л.Українка, Т.Шевченко, «Співці України» та ін.);
- інформаційні бібліотечно-бібліографічні консультації, уроки (Методи самостійної роботи з книгою, Дзвони Чорнобиля та ін.);
- інформування про книги ( «Пам’ять серця», «Дорогами й стежками історії України», «Дорогами війни» та ін..) ;
- виставки-перегляди ( «Історичні поеми Т.Шевченко про Україну», «Л.Українка:думи і мрії», «Чи знаєш ти основний закон» та ін..);
- турніри знавців, вікторини тощо («Чи знаєш ти основний закон», «Адміністративна та кримінальна відповідальність»,» Методи самостійної роботи з книгою» та ін..) .
Інноваційні форми масової роботи бібліотеки мають специфічні
особливості:
- новизна у формах проведення заходів;
- діалог бібліотекаря з читачами і читачів між собою;
- наявність елементів дискусійності, театралізації у викладі інформації про
літературу;
- використання ігрових моментів, атрибутики, що передає специфіку
запропонованої форми;
- залучення читачів до розробки сценарію й активної участі у проведенні
заходу.
Масові заходи бібліотеки проводяться в діалогових, рекламно-
інформаційних та ігрових формах:
- вечір-діалог;
- вечір-портрет;
- турнір ерудитів;
- рекламно-ігрові форми;
- прес-калейдоскоп;
- екологічний бумеранг та інше.
Ігрові форми в бібліотеці стимулюють пізнавальну діяльність учнів, ігрові
ситуації роблять захід більш привабливим.